Tableau Vivant

Voor deze module hebben we eerst een klein onderzoekje gedaan naar de interesses en het gedrag van kinderen uit groep 4/5. Dit was namelijk onze doelgroep. We gingen in Gouda, begeleid door studenten van Driestar Educatief, een Tableau Vivant maken. Dit is letterlijk vertaald een levend schilderij. Wij hadden het schilderij ‘de Hoedenwinkel’. Hier hebben we een verhaal bij bedacht en vervolgens bedacht hoe we dit vorm konden geven. We gingen namelijk een toneelstuk maken. Er moest dus ook een decor gemaakt worden en een script geschreven worden. Wat we hadden geleerd tijdens het onderzoek moesten we ook toepassen. We hebben vooral veel geleerd over hoe het maken van zo’n toneelstuk nu eigenlijk gaat en waar je op moet letten. Ook hebben we geleerd hoe we een verhaal konden verzinnen op basis van één beeld. Ik heb me ook veel meer gerealiseerd dat als je iets maakt je moet nadenken over de doelgroep. Als het een toneelstuk is maar ook als je iets anders maakt. De samenwerking met mensen die je eigenlijk niet kent vond ik ook leerzaam. Hoe ga je om met miscommunicatie en op welke manier kan je goed zeggen wat je wil. Ik vond het een hele leuke module en ik heb ook ontdekt dat ik acteren echt leuk vind om te doen. Hieronder kan je ons onderzoek en het script lezen, een foto van de groep bekijken (ik ben de 3e van rechts op de voorste rij) en ons toneelstuk bekijken!!

BASISSCHOOL ONDERZOEK:

SCRIPT:

FOTO’S EN VIDEO’S: